Podiumplaatsen voor zowel WB-leider Eli als Michael in Fayetteville

Geen tweede opeenvolgende zege in de Wereldbeker. Daarvoor was Quinten Hermans in Fayetteville te sterk. Maar achter Hermans reden Eli en Michael een solide wedstrijd en dat resulteerde in plaatsen twee en drie. Eli blijft overigens leider in de Wereldbeker.

Net als bij de vrouwen werd ook de mannencross in compleet andere omstandigheden verreden als tijdens de verkenning, gisteren. De regen had zijn werk gedaan en de omloop herschapen in een modderfestijn. Niet de állerbeste omstandigheden voor onze kopmannen, maar dat was er niet aan te zien.

Toen Toon Aerts in de tweede ronde het tempo de hoogte injoeg, volgde in eerste instantie alleen Quinten Hermans, maar ook Michael en Eli sloten een paar honderden meters later gewoon weer aan. Maar ons verheugen op een lange strijd met bovenvermeld kwartet was dan ook weer te optimisch, zo bleek.

Met dank aan een verbazend sterke Quinten Hermans, die in de derde ronde begon aan een straffe solo. De Limburgen zou in de tweede wedstrijdhelft zijn voorsprong alleen maar verder uitdiepen en zijn eerste zege ooit in de Wereldbeker pakken.

Maar achter Hermans weerden Eli en Michael zich als een duvel in een wijwatervat om Toon Aerts af te houden en zo de overige plekjes op het podium te bezetten. Ondanks materiaalpech van Michael in de voorlaatste ronde, slaagden ze in hun opzetten en werden ze respectievelijk tweede en derde. Voor Eli volstond de tweede plaats ook om leider te blijven in de Wereldbeker.

Uitslag Fayetteville (42 dlns):
1. Quinten Hermans
2. Eli Iserbyt op 37"
3. Michael Vanthourenhout op 49"
9. Toon Vandebosch op 1'54"
12. Ryan Kamp op 2'11"
22. Anton Ferdinande op 4'17"
23. Lorenzo Masciarelli op 4'19"

Foto's: ©Photopress.be