Rotselaar: Geen resultaat, maar Gianni Meersman tevreden

Vandaag stonden onze renners voor het eerst sinds het vorig veldritseizoen aan de start van een wielerwedstrijd. Tegen de kleppers uit de WorldTour had onze jonge kern geen verhaal, maar ploegleider Gianni Meersman was wel bijzonder tevreden met hun prestatie.

Toon Vandebosch, Anton Ferdinande en Dieter Vanthourenhout haalden de finish niet. "Vooral jammer voor Toon", aldus Gianni. "Hij reed lek in de eerste ronde en was meteen op achtervolgen aangewezen terwijl de koers volledig ontplofte. Hij is - mede door barrages -  nooit meer kunnen terugkeren. Toon reed nochtans helemaal voorin toen hij pech had." Dieter verliet de wedstrijd nadat hij na twee derde wedstrijd het peloton moest lossen bij een fikse versnelling op een van de twee hellingen. Ook Anton Ferdinande moest vroegtijdig de wedstrijd verlaten.

Alle anderen hielden wel netjes stand in de grote groep. Zowel Laurens Sweeck als onze beloften Jarno Bellens, Witse Meeussen, Luke Verburg en Pim Ronhaar. "Knappe prestatie van die jonge gasten", vertelde Gianni. "Dat was ook het grootste doel vandaag: vlot en met een goed gevoel de wedstrijd uitrijden.  Meer verlangde ik hier niet. Witse Meeussen bijvoorbeeld is nog altijd maar eerstejaars belofte en heeft sinds december niet meer competitief gekoerst. Dan vind ik het geweldig dat hij deze sterk bezette wedstrijd vlot beëindigt."

Uitslag profkoers Rotselaar: 166 deelnemers
1. Florian Sénéchal (Deceuninck-Quick-Step)
2. Oscar Riesebeek (Alpecin-Fenix)
3. Victor Campenaerts (NTT)