Ryan snelt naar winst bij U23 in Brussel

Een jaar gratis studeren aan de VUB in Brussel: de bijzonder originele prijs voor de beloftewinnaar zondag tijdens de voorlaatste manche van de DVV Trofee. En die ging naar... onze Nederlandse kampioen.

Ryan Kamp ging in de tweede wedstrijdhelft daar in Brussel op en over de Franse kampioen Antoine Benoist. Aan de streep had hij negen seconden voorsprong, goed voor zijn tweede zege van dit seizoen. En die deed uiteraard deugd. "Want het gevoel was ook heel goed. Het ging super. Ik denk dat ik nu ook de grootste kanshebber ben voor het NK in Rucphen, al hou ik enkele anderen in het oog. Elke wedstrijd moet verreden worden", blijft Ryan realistisch.

Ook goed nieuws: de knie die hij in Zolder nog frontaal tegen een metalen paaltje stootte, berokkent Ryan nog amper last. "De kracht is helemaal terug. Ik voel hem nog licht, maar ik ben niet echt een pijnlijder", grijnsde Ryan. Met Toon Vandebosch (ondanks een afgevallen ketting in de openingsronde), Anton Ferdinande en Tomas Kopecky finishten er trouwens nog drie van onze renners in de top tien.

Uitslag beloften Brussel:

1. Ryan Kamp (Ned)
5. Toon Vandebosch op 1’11”
6. Anton Ferdinande 1’16”
7. Tomas Kopecky (Tsj) 1’18”
13. Jarno Bellens 2’05”
15. Pim Ronhaar (Ned) 2’13”
16. Jelle Camps 2’26”
19. Luke Verburg (Ned) 3’29”