Stevige opsteker voor Laura in Ethias Cross Essen

Laura Verdonschot is tweede geëindigd in de Robotlandcross in Essen, een manche in de Ethias Cross. Toptalent Zoë Backstedt won, maar op een parcours dat Laura niet op het lijf geschreven was, reed ook zij een fraaie wedstrijd.

De absolute toppers bleven weg uit Essen, maar dat doet geen afbreuk aan de prestatie van Laura, die na Leuven haar tweede podiuplaats van het seiozen in een tv-cross veroverde. Backstedt was te sterk in de modder en reed ruim een minuut weg van de rest. Achter de Britse was Laura op haar beurt te sterk voor Anna Kay.

"Dit was het hoogste haalbare vandaag", vertelde onze Limburgse. "Zo"n vermogenscross is echt niet mijn ding, terwijl Zoë hier toch een parcours op maat vond. Maar ik ben zeer blij en opgelucht met dit resultaat. Het zijn voor mij - ook mentaal - niet de gemakkelijkste maanden geweest."

"Dit zijn mijn laatste weken voor Pauwels Sauzen-Bingoal. Ik heb hier heel veel kansen gekregen en met deze twee podiumplaatsen (Laura werd eerder ook derde in Leuven) kan ik mijn periode in dit team toch op een mooie manier afsluiten. Op 1 januari begint een nieuw avontuur."

Uitslag Ethias Cross Essen (57 dlns):
1. Zoë Backstedt
2. Laura Verdonschot op 1'04"
3. Anna Kay op 1'34"

Bij de mannen was Pieter Pauwels onze enige vertegenwoordiger. Pieter werd 37ste. Er stonden 49 deelnemers aan de start. Wout van Aert won de wedstrijd voor Thijs Aerts en Pim Ronhaar.

Foto's: © Photopress.be