Toon en Laura op niveau in Loenhout

Toptienplaatsen voor Toon Vandebosch en Jarno Bellens bij de beloften en voor Laura Verdonschot bji de dames. Vooral voor Toon een opsteker richting de kampioenschappen. Al beseft hij zelf: "Door mijn klierkoorts de voorbije zomer is mijn basis net niet breed genoeg."

Loris Rouiler, Thomas Mein, Timo Kielich en Toon Vandebosh kleurden de U23-wedstrijd in Loenhout. Maar Kevin Kuhn en Yentl Bekaert waren nooit veraf. In de slotronde liep het samen en dat was niet in het voordeel van Toon.

"Ik haal een goed niveau, maar in het laatste wedstrijdkwart heb ik het altijd weer wat moeilijker", geeft Toon toe. "Ongetwijfeld een gevolg van mijn klierkoorts deze zomer. Daardoor is mijn basis net niet breed genoeg en zak ik er in de finale wat door. Maar ik klaag niet. Het is me door artsen ook voorspeld dat het een winter van ups & downs zou worden. Ik ben al blij dat ik opnieuw dit niveau haal."

Toon finishte uiteindelijk zesde. Ook Jarno Bellens en Anton Ferdinande reden een voortreffelijke wedstrijd. Jarno eindigde in het eerste groepje achter de zes kloplopers, Anton miste maar net de top tien.

Laura zevende
Laura Verdonschot was onze beste dame in de Azencross. Onze Limburgse werd fraai zevende nadat ze in de start werd opgehouden door een valpartij waarbij onder meer Lucinda Brand het voornaamste slachtoffer werd. Op onze Facebookpagina vindt u een uitgebreide video-reactie van Laura.

Uitlsagen
Beloften:
1. Loris Rouiller
2. Timo Kielich
2. Thomas Mein op 2"
6. Toon Vandebosch op 4"
9. Jarno Bellens op 15"
12. Anton Ferdinande op 45"

Dames:
1. Ceylin del Carmen Alvarado
2. Sanne Cant op 1'45
3. Annemarie Worst op 1'48"