Tweede plaats voor Denise in kletsnat Fayetteville

Lucinda Brand heeft de tweede wereldbekerwedstrijd van het seizoen gewonnen. Denise Betsema profiteerde in Fayetteville optimaal van een dipje van Marianne Vos in de slotronde, terwijl ze zelf steeds beter haar ritme vond. Het leverde haar een fraaie tweede plaats op.

De overvloedige regenval had de oorspronkelijk snelle omloop in Centennial Park, waar later dit seizoen ook het WK verreden wordt, herschapen tot een ware modderpoel. En dat was zowaar even schrikken voor Denise.

"Meer zelfs, het zorgde ervoor dat ik - ondanks een prima start - niet kon aanpikken toen Marianne Vos en Lucinda Brand in de tweede ronde het tempo opvoerden. Het parcours was echt hard veranderd en dat was toch even aanpassen."

Denise hield, samen met Puck Pieterse, Blanka Kata Vas en Clara Honsinger, het leidersduo wel in het vizier, maar terugkomen zat er net niet in. "Alhoewel ik steeds beter in de wedstrijd geraakte", vertelde ze achteraf. "Ik leerde het parcours beter kennen en uiteindelijk heb ik in de laatste ronde alles gegeven. Zo kreeg ik Marianne nog te pakken en kwam ik in tweede positie terecht."

"Ik kwam zelfs nog dicht bij Lucinda in de slotfase, maar zij was toch echt wel te sterk. Ik denk dat ik in deze omstandigheden toch blij mag zijn met dit resultaat." Dankzij haar tweede plaats wordt Denise steviger derde in het tussenklassement van de Wereldbeker.

Onze beloftenwereldkampioene Fem van Empel - nog niet helemaal in topvorm - werd in Fayetteville 13de en deed daarmee een plaatsje beter dan zondag in Waterloo.

Uitslag Fayetteville WB (47 dlnrs):
1. Lucinda Brand
2. Denise Betsema op 9"
3. Clara Honsinger op 16"
13. Fem van Empel op 2'14"

Foto's: ©Photopress.be