Winst voor Denise in Leuven, Laura mooi vierde

De progressie die Denise Betsema de voorbije weken maakte, was al een poos zichtbaar. En dat resulteerde vandaag in een wel heel knappe overwinning. Denise verwees vice-wereldkampioene Annemarie Worst naar de tweede plaats. Ook Laura Verdonschot reed een sterke wedstrijd.

Steile klimmetjes op een technische parcours en met de winst van een jaar geleden in het achterhoofd. Zo startte Denise met goede moed aan haar voorlaatste opdracht van het seizoen. Toen ze ook nog eens de kopstart nam,  geloofde ze er helemaal in om vol jacht te maken op een eerste seizoenszege.

Denise zette Worst snel onder druk, maar die kon al bij al snel komen aansluiten. Een tweede versnelling van onze Texelse deed de vice-wereldkampioene echter definitief de das om. De resterende rondes werd Denise niet meer bedreigd. Integendeel: Worst kraakte.

Trouwens nog goed nieuws vanuit het damesfront: ook Laura reed een prima wedstrijd en duelleerde met Sanne Cant, Loes Sels, Manon Bakker, Ellen Van Loy en Marion Norbert Riberolle voor de derde plaats. In de slotfase trok Cant aan het langste eind en pakte de laatste podiumplaats, maar Laura werd wel fraai vierde.

"Ik startte bewust snel", aldus Denise na afloop. "Toen Annemarie terugkwam, moest ik even herstellen, maar ik had nog genoeg in de benen om een nieuwe versnelling te plaatsen. Pas in de slotronde wist ik me zegezeker. Daarvoor was het moeilijk inschatten hoe groot het verschil was."

Dat het genieten was, gaf ze nog mee. "De planning voor de komende maanden? Ik ga misschien nog wat wedstrijden op de mountainbike doen,  omdat het seizoen best kort was. Maar ik moet natuurlijk ook op tijd rusten, want de laatste maand was wél hectisch. Ik moet de planning nog maken."

Uitslag dames:
1. Denise Betsema
2. Annemarie Worst op 59"
3. Sanne Cant op 1'49"
4. Laura Verdonschot op 1'50"
11. Maud Kaptheijns op 3'16"
25. Jolien Verschueren op 1 ronde

Foto: ©Photopress.be