Yannick Peeters pakt winst in China

Yannick Peeters heeft in China de Qiansen Trophy Aohan Station op zijn naam geschreven. In een weliswaar matig deelnemersveld presteerde Yannick op een zeer aardig niveau, wat hem naast de zege ook een pak kostbare UCI-punten oplevert.

Vorig jaar zakte Yannick ver weg op de UCI-ranking, dus opteerde hij er voor om bij de seizoensaanvang twee wedstrijden op Chinese bodem te rijden. Op die manier hoopte hij een pak extra UCI-punten te verzamelen om zo weer op te klimmen op de ranking. En daar lijkt hij dus in te slagen.

In zijn eerste van twee wedstrijden in China scoort hij meteen het maximum. Na een kwartiertje aftasten trok Peeters met succes in de aanval en bouwde zijn voorsprong steeds verder uit. Een knappe solo die hem dus niet alleen de zege maar ook 80 extra UCI-punten oplevert.

Yannick haalde het met een minuut voorsprong op de Italiaan Nicolas Samparisi. Mickael Crispin volgde nog 20 seconden verderop. Volgende week zaterdag rijdt Yannick een tweede wedstrijd in China, waarna hij opnieuw naar België afreist om zijn seizoen in Europa verder te zetten.