Zesde opeenvolgende podiumplaats voor Denise in Boom

Voor de zesde keer op rij is Denise Betsema op het podium geëindigd. Na Niel, Leuven, Merksplas, Kortrijk en Tabor, deed ze het dit weekend in Boom, waar ze derde werd. "Vandaag het hoogst haalbare", was ze eerlijk.

De startpositie van Denise wordt steeds beter en dan zie je dan ook aan haar eerste wedstrijdkwart. Meer zelfs, in Boom nam ze snel de leiding en zette ze de concurrentie onder druk. Ceylin del Carmen Alvarado en Lucinda Brand waren de enige dames die in staat waren haar te volgen.

Maar rond halfkoers spatte het trio uiteen. Alvarado verdapperde, maar liep op een counter van Brand. Denise moest de rol lossen. Haar derde plaats hield ze netjes vast, maar haar twee landgenotes waren in Boom net iets te sterk.

"Op deze omloop is het belangrijk om een goede dag te hebben”, oordeelde Denise. “Ik denk dat ik heel blij mag zijn met een derde plaats in deze zware wedstrijd met bijzonder weinig herstelstukken. Maar ik had niet de beste benen."

Maar onze Texelse voelt zich klaar voor een belangrijke decembermaand, te beginnen met Antwerpen en Gavere, volgend weekend. "Ook tijdens de eindejaarsperiode ben ik zinnens in de meeste wedstrijden van start te gaan. Als de vorm blijft wat die nu is, tenminste. Hoe meer punten ik in die periode sprokkel, hoe beter mijn startpositie in de kampioenschappen in januari", blikte ze al even vooruit.

Uitslag:
1. Lucinda Brand
2. Ceylin del Carmen Alvarado op 10"
3. Denise Betsema op 45"

Foto's: ©Photopress.be